vineri, 12 decembrie 2014

Creta, Chania

Despre alte vacanta am scris pe http://ianatravel.ro/paris-orasul-indragostitilor/

Azi gandindu-ma la vara, mi-a zburat gandul la Grecia, destinatie vizitata de noi anul acesta. Nu o sa va mint sa va spun ca totul a fost minunat, deoarece nu a fost chiar asa.
Sunt convinsa ca, nici zona aleasa de noi nu a fost cea mai potrivita, nici momentul in care am plecat nu a fost cel mai potrivit, dar asta e alta poveste. Am vazut un last minute foarte avantajos, cu plecare din  Malmö iar datorita faptului ca in perioada aia locuiam in Suedia, am facut rezervarea cu usurinta, iar la doua zile distanta eram in avionul, cu destinatia Chania.

Acum sa va spun de ce nu m-a incantat, aceasta parte a Greciei. Primul contact cu Creta l-am avut in momentul in care am coborat din avion, pe aeroportul din Chania. Drumul spre hotel mi-a spulberat visul, ma asteptam sa vad mai multa verdeata, curatenie si civilizatie, dar in schimb am vazut altceva...multa seceta, palmieri distrusi, case lasate in parajina, lume agitata, condus haotic, etc.
Acestea sunt lucrurile care m-au deranjat, nu generalizez dar, sigur pe insula Creta degraba nu voi mai merge.

Restaurant tipic grecesc, iar in fata se poate vedea Etz Hayyim Synagogue


O multime de restaurante isi intampina turistii, cu mesajul "WE DON'T SPEAK TOO MUCH"


In Chania stradutele reprezinta un labirint viu colorat


O priveliste minunata


Un magazin atipic, dar foarte dragut


Farul venetian


 Stradute intortocheate, pline de taverne, magazine cu fel de fel de produse si preturi bune... amestec de locatii venetiene si turcesti...


O livada plina de portocali





Am fost cazati la 16 km de Chania, in Gerani, o statiune micuta si modesta, nimic spectaculos. Singurul lucru pe care l-am adorat in Gerani a fost un restaurant adorabil, se numeste Bossa Nova si este unul dintre cele mai bune restaurante la care am mancat. Am citit recenzile pe tripadivisor si da, il recomand si eu cu drag.

Sa nu ma intelegeti gresit, nu contest faptul ca, Chania este intr-adevar o destinatie frumoasa, este aparte, atmosfera din portul venetian este una superba, si din acest motiv apoape in fiecare seara luam autobusul si mergeam sa luam cina in Chania. La capitolul mancare am fost extrem de multumiti, o sa va scriu si cateva restaurante pe care vi le recomand daca veti ajunge pe acolo.

Tipsuri Creta

Evitati sa mergeti in Grecia in lunile de vara,  deoarece este foarte cald si mult mai scump, cea mai potrivita vreme este in mai-iunie sau septembrie-octombrie. Atunci preturile pot sa ajunga si la jumatate de pret fata de tarifele din sezon.

Daca ati ajuns acolo, cumparati ulei de masline, deoarece este de o calitatea foarte buna si la un pret avantajos.

Sunteti pasionati de bijuterii din aur? Acolo este lumea voastra, deoarece aurul se vinde la metru. Puteti achizitiona cercei sau orice alta bijuterie la preturi foarte bune.

Cand vizitati Creta  trebuie sa incercati mancarurile traditionale ale insulei. Creta este cunoscuta pentru bucataria mediteraneana, dominata de produsele locale (peste, ulei de masline, miere si branzeturi). Restaurantele de pe insula ofera tot felul de preparate grecesti si cretane traditionale:
Tzatziki (probabil cel mai cunoscut fel de mancare din Grecia, preparat cu iaurt, usturoi si castravete);
Tyropithakia (un fel de placinta umpluta cu branza Feta traditionala);
Numbulo (un fel de sunca pe care o puteti gasi numai in insula si care este preparata din carne de porc afumata);
Buduni (carnat din carne de porc, servit prajit si taiat in felii, cu un pahar de vin).

Cu tipsuri pentru Creta, voi mai reveni, am sa scriu care sunt cele mai frumoase plaje de pe insula. Stiu, ca, insula Creta are si locuri minunate...daca nu le-am vazut eu, asta nu inseamna ca nu exista...:))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu