joi, 15 ianuarie 2015

Istoria pomului de Craciun

Eu de multe ori m-am intrebat, oare de ce este necesar sa decoram bradul de Craciun?! Am tot citit si am gasit un raspuns dragut, care spune ca acest obicei provine de la egipteni, care isi ornau casele cu frunze de palmier in ziua solstitiului de iarna, acest obicei a fost preluat de romani, care au folosit, in locul palmierului, brazii.

pom de Craciun

Dar toata povestea incepe cu adevarat prin secolul al VII-lea, cand un calugar din Devonshire a venit in Germania pentru a raspandi cuvantul Domnului. Legenda spune ca s-a folosit de forma triunghiulara a bradului pentru a simboliza sfanta treime. In Europa secolului al XII-lea, cu ocazia Craciunului, bradul era atarnat de tavan cu varful in jos. Asta chiar mi se pare interesant, si mi-ar placea sa incerc odata...:))

Se pare ca bradul a fost decorat pentru prima data la Riga in 1510. La inceputul secolului al XVI-lea, Martin Luther a decorat bradul cu lumanari, pentru a le sugera copiilor sai sclipirea stelelor de pe cer.

La mijlocul secolului al XVI-lea, apar in Germania primele targuri specializate in vanzarea de cadouri, de obicei mancare sau obiecte de folosinta practica.

Figurile modelate de brutari din paine, care apoi erau agatate in brad ca ornamente, aveau mare trecere. De asemenea bradul mai era decorat cu tot felul de acadele, ornamente din hartie colorata, mere si nuci. Ma tot gandesc la cum arata pomul de Craciun atunci...cred ca avea un farmec aparte...iar faptul ca era incarcat semnifica avutia fiecarei persoane.
Legenda spune ca bradul astfel impodobit este simbolul pomului paradisului, al belsugului, al inocentei si al cunoasterii...mie mi se pare o perspectiva interesanta...

Despre beteala se spune ca a fost inventata in Germania prin anul 1610. In acea vreme nu era numai argintie, era chiar din argint, aceasta metoda fiind folosita pana la mijlocul secolului al XX lea.

Mi s-a parut interesanta aceasta povestioara a bradului si m-am gandit sa vi-o scriu si voua...:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu