marți, 21 octombrie 2014

Weekend la Roma, part 1


Azi am sa scriu despre Roma, un oras romantic si plin de istorie. Personal, Roma imi da o stare de romantism, ma gandesc cu drag la acest oras minunat si sunt foarte atasata de el, poate datorita si perioadei in care am fost eu. Roma a fost un "honeyweekend" pentru noi, asa ca sa nu va mirati daca in aceasta postare o sa fiu mai visatoare.

Eu consider ca, viata este o calatorie imprevizibila si trebuie sa profitam de fiecare moment, iar, calatoriile sunt ideale in doi. E minunat sa vezi locuri frumoase, sa iei de mana pe cineva, sa te emotionezi la un gest, sa te imbratisezi in mijlocul strazii, sau sa razi necontrolat la o intamplare haioasa - pur si simplu sa te bucuri de momentul "calatoriei" alaturi de cineva - si daca acel cineva este sufletul tau pereche poti fi sigur ca esti in cea mai minunata calatorie, indiferent daca faci 10 km sau la 10000 km - important este cu cine o faci.

Azi sunt pe un val de romantism si se pare ca in aceasta postare mi se va simti mai mult aceasta latura, dar e de inteles?! Scriu despre Rome with Love.



Fontana di Trevi, una din cele mai spectaculoase fantani 

Eu asociez Roma cu romantismul si daca sunteti la prima vizita in acest oras eu va recomand sa luati la pas stradute intortocheate ale orasului, care sunt absolut superbe, iar atmosfera e una de poveste. Eu am adorat piatetele lor, sunt magice, incarcate de un mister aparte... fiecare straduta este diferita.

Noi am ales Roma ca destinatie de weekend, deoarece imi doream de foarte mult timp sa o vad, iar perioada mi s-a parut perfecta, a doua jumatate a lunii septembrie, vreau sa va spun ca am avut o vreme perfecta.
Biletele de avion sunt foarte accesibile deoarece sunt curse low cost din mai multe orase ale Romaniei. Noi am zburat, Cluj via Roma cu WizzAir, iar biletele le-am luat inainte cu aproximativ 1 luna si am platit undeva la 80 eur/pers. Rezervarea hotelului am facut-o pe booking.com, la un hotel foarte dragut in apropiere de Vatican. 

Ajunsi la Roma cu emotii, deoarece eram la cateva zile dupa nunta si inca pluteam...eram intr-o bula de iubire si nu vroiam sa ies de acolo, vroiam ca honeyweekend-ul sa fie perfect...si asa a si fost. Va recomand Roma, daca nu aveti timpul necesar de un honeymoon.

Ratacind prin Roma

Despre Roma as putea sa va spun foarte mult, acest oras minunat are o multime de atractii, primul loc in materie de atractii turistice il reprezinta Vaticanul, care spre rusinea mea, nu am apucat sa-l vad, ne-am propus sa vizitam Vaticanul duminica, si cum am nimerit in ultima duminica a lunii, intrarea a fost gratuita, dar a fost o coada imensa care speram ca va merge repede, dar din pacate nu a mers...si atunci am decis sa renuntam la vizitarea lui, dar ne-am propus sa revenim.

Curtea Vaticanului

Vaticanul este cel mai mic stat din lume. Are doar 800 de locuitori, are propriul sau birou turistic, un sistem postal si chiar propria armata.
Tot aici sunt localizare si apartamentele papale, dar si muzeele Vaticamului unde se regasesc cele mai valoroase colectii de arta din intreaga lume.
 
 
Imi pare rau ca nu am apucat sa vad  cea mai mare si mai importanta cladire a crestinismului. Este vorba de Biserica Sf. Petru, de pe dealul Vaticanului. Aici a fost ingropat Sfantul Petru, locul fiind marcat cu un altar.
Istoria lacasului de cult incepe pe la jumatatea secolului XV, cand biserica era o ruina şi Papa Nicolae al V-lea a ordonat restaurarea ei, dupa un plan bine realizat al lui Bernardo Rossellino. Arhitectul care a urmat a fost Donato Bramante, iar apoi insusi Michelangelo a proiectat domul imens si a mai modificat din planurile initiale.

Daca mergeti pentru prima data in Roma trebuie sa stiti ca intrarea la Muzeul Vatican, e diferita de intrarea la Biserica Sf. Petru. La Biserca Sf. Petru, intrarea e gratis (deoarece e biserica), la Muzeul Vatican pretul normal este de 15 euro. La Sf. Petru, exista coada, deoarece vizitatorii trebuie sa treaca prin sistemul de securitate.

Ceva similar cu sistemele folosite in aeroporturi. Cele mai bune zile pentru vizita sunt marti, joi si vineri. E bine sa veniti dupa ora 11:00, deoarece muzeul se deschide la 9:00, iar coada este deja foarte lunga. De asemenea dimineata, vin si cei cu tururile private, care cumpara bilete inainte.

Informatii despre orar si preturi gasiti aici.


O alta atractie a Romei este Fontana di Trevi, ea reprezinta cea mai mare fantana in stil baroc din Roma. Este absolut superba, ea fiind considerata una dintre cele mai impresionate, spectaculoase si artistice fantani nu numai din Roma dar si din intreaga lume. Are 26 m inaltime, 20 de m latime si ocupa o latura intreaga a Piazza Poli.

Fontana di Trevi

Aruncarea unei monezi in Fontana di Trevi, potrivit legendei, garanteaza o calatorie de intoarcere la Roma. Fantana este curatata zilnic, iar banii sunt donati catre Caritas, o fundatie italiana de caritate. In 2006, BBC News a raportat ca in fiecare noapte sunt stransi aproximativ 3000 de euro.

Toata lumea vrea sa se intoarca in Roma

Fontana di Trevi a aparut in numeroase filme, asigurandu-si un loc in cultura populara. Poate fi vazuta in ‘La Dolce Vita’ al lui Fellini, si in filmul ‘Vacanta la Roma’ din 1953, cu Gregory Peck si Audrey Hepburn.

 Fontana di Trevi

Fantana are in componenta mai multe statui ce reprezinta zeitati, cai şi tritoni, piesa centrala fiind Neptun, zeul marii. Povestea pe care vrea sa o infatisezee fantana este aceea a unei fecioare ce le arata un izvor soldatilor in cautare de apa. Eu va recomand sa vizitati aceasta superbitate de fantana Fontana di Trevi seara, eu am vizitat-o si ziua si noaptea, dar va spun sincer ca noaptea e ceva de vis..nu este foarte multa lume si e o atmosfera mult mai romantica, poate nu degeaba scena din filmul La Dolce Vita s-a filmat noaptea... si nu uitati sa aveti neaparat un banut, pe care sa-l aruncati.
 

Tot o atractie deosebita in reprezinta Colosseum-ul roman, cel mai mare amfiteatru al antichitatii, a fost construit in urma cu 1920 de ani. Este considerat o minune a ingineriei si a arhitecturii si a ramas, ca o dovada a grandorii si cruzimii lumii romane.

Impresionantul Colloseum

Dupa splendoarea vremurilor imperiale, Colosseum-ul a fost abandonat si transformat intr-o fortareata a clanurilor medievale din Roma, o sursa de materiale de constructie, un peisaj pitoresc pentru pictori si un loc de cult crestin. Astazi este o provocare pentru arheologi si un scenariu pentru evenimente si spectacole.


Chiar in fata acestuia se afla Arcul lui Constantine, construit in anul 315 pentru a celebra victoria lui Constantine asupra lui Maxentius, la Pons Milvius. In zilele noastre, Colosseum-ul este in continuare o structura impozanta, fiind unul dintre simbolurile Romei.

Pretul unui bilet este de 15.5 euro, iar in ultima duminica a lunii, intrarea este gratuita, noi am beneficiat de ea.

Vise in Roma

 
Tipsuri pentru Roma


Daca va sincronizati vacanta la Roma in ultima duminca a lunii, veti avea intrari gratuite la aproape toate obiectivele turistice...desi va fi lume foarta multa, eu zic ca merita acest lucru, deoarece veti economisi ceva bani.

Biletele de avion sunt low cost, daca sunt luate din timp vor costa destul de putin.

Cazarea pentru un hotel bun, incepe de la 50 eur/noapte, iar pentru tarife mai low cost, exista si variana airbnb.

Va recomand sa evitati zonele turistice si aglomerate, mancarea nu e cea mai buna si preturile sunt extrem de mari, stati linistiti, pe aproape toate stradutele laturalnice veti gasi restaurant bune.

Daca doriti sa economisiti puteti renunta la vizitarea muzeelor si sa le inlocuiti cu basilicile. Sunt adevarate muzee, opera de arta valoroase si pentru care nu se percep taxe de intrare. Puteti vedea picturi de Caravagio sau sculpturi realizate de Michelangelo.

La Biserca Sf. Petru-Vatican, intrarea e gratis
 
Alegeti o perioada cand nu este foarte cald, primavara sau toamna.

Mare grija la buzunare si posete, locurile turistice sunt extrem de cautate de hoti.

Cateva ore bune trebuie sa le rezervi vizitei prin Muzeele Vaticanului. Nu uitati ca expozitiile sunt raspandite prin cateva muzee si sute de incaperi, iar ca sa le vizitezi pe toate trebuie sa parcurgi cam 8 kilometri. 

Pentru Roma va recomand incaltaminte comoda si...multa multa iubire! Revin cu alte informatii intr-o alta postare.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu